Selecteer een pagina

Koop uw online tickets hier:

De volgende evenementen staan gepland:

Under construction

Coronatoegangsbewijs

U wilt een bezoek aan één van onze events brengen. U bent van harte welkom! U heeft voor uw bezoek wel een coronatoegangsbewijs nodig. Dit bewijs maakt u met een negatieve testuitslag, een vaccinatiebewijs of een bewijs dat u hersteld bent van corona.

Stichting Johan Hendrik van Dale

Stichting Johan Hendrik Van Dale is in 2010 ontstaan uit een fusie van Stichting Johan Hendrik Van Dale en Stichting De Raadskelder.
De stichting heeft als werkterrein West Zeeuws-Vlaanderen, het gebied dat in grote lijnen samenvalt met de gemeente Sluis. Stichting Johan Hendrik Van Dale werkt nauw samen met andere organisaties op het gebied van cultuur, taal, heemkunde, beeldende kunst en muziek.

Schrijvers in Sluis

Het project ‘Schrijvers in Sluis’ bouwt voort op het feit dat Sluis door Johan Hendrik van Dale iets met taal heeft. De komende jaren zullen diverse schrijvers, taalkundigen en dichters uit Nederland en Vlaanderen in de gemeente Sluis verblijven. Door de ruimte voor rust en zeeën van tijd vinden zij in West Zeeuws-Vlaanderen volop inspiratie om te werken. Daarnaast verbinden zij zich met Sluis en delen hun ervaringen met het publiek. Het project werkt grensoverstijgend samen met buurtgemeenten aan beide kanten van de grens.